November 20, 2015

Debiteurenadministratie

Debiteurenadministratie

Debiteurenadministratie

Pas als de rekening betaald is is de klus af. Het bewaken van de betalingstermijn en daarbij ook het aanmanen en eventueel nabellen van de debiteuren valt onder de debiteurenadministratie. Om inzicht te krijgen in welke klanten er nog moeten betalen, maken veel bedrijven gebruik van een debiteurenadminstratie. Zo zien ze wat er nog binnen moet komen aan uitstaand geld en of de afgesproken wettelijke betaaltermijn gehaald gaat worden door de debiteuren.

Debiteurenbeheer

Om te zorgen dat klanten op tijd betalen heeft u een degelijk debiteurenbeheer nodig. Dit gaat over de manier waarop u debiteuren behandelt. Hierbij kunt u denken aan: het sturen van herinneringen en aanmaningen, sommeren, telefonisch debiteurenbeheer en een rechtszaak aanspannen. Vaak worden deze klusjes als zeer vervelend ervaren door ondernemers. Ze houden zich er liever ook niet te lang mee bezig, als ondernemer kunt u uw tijd wel beter gebruiken, toch? Ook spelen er bij ondernemers vaak vragen als: ‘Wanneer kan ik een betalingsherinnering sturen?’ en: ‘Hoe start ik een incasso procedure op?’

Debiteurenadministratie uitbesteden

U kunt uw debiteurenadministratie ook uitbesteden aan Komark. Wij kunnen dan het contact met uw betalende klant overnemen en zo de kans op betaling verbeteren of zelfs garanderen. Zo kunt u zich richten op uw werkzaamheden binnen uw onderneming en zorgt Komark voor de afhandeling van uw debiteurenadministratie. Voor uw klanten geeft een heldere debiteurenadministratie ook vertrouwen. Klanten zien dat u waarde hecht aan een goed klantcontact en dat u uw afspraken nakomt. Ook als deze afspraak een betalingsafspraak betreft. U kunt bij Komark rekenen op een discrete, doortastende manier van debiteurenbeheer waar u als bedrijf zeker van zult profiteren!